Saturday, January 1, 2011

~PeRcInTaAn Yg InDaH~

Tetiba rasa nak tulis pasal percintaan dgn suami. Hehe.. Saje jer nk mengimbau kenangan2 silam. Hmm, kami nie bukanla alim sgt menjaga batas2 pergaulan. Tapi setakat yg termampu tue kami buatla...


Secara jujurnya aku tak kenal sgt hati budi suami mcmana kan... Sebelum kawen tue, kami jarang jumpa. Jumpa pn rasanya xsampai 10 kalo. tue pn aq pi umah dia, dia p umah aq. Biasanya kami pi mna2 dgn family la. 


Pastu sepanjang berkawan n bertunang, kami tak pernah borak kat tepon. Ada pun hanya call tnya kt mana tue bla dia nk amik aq kt stesen bas. tue pn tak smpai satu minit. Kami hanya bersms ngan chat saje. Tue pn klu sempat jer sebab masing2 sibukkan... Aku ada juga dgr citer org memburuk2kan suami aku, tapi biarla mmg dh jodoh aku ngan dia...


So, bila dah kawen tue, ALLAH saje yg tau betapa malunya pada suami. Lepas kawen tue, hari yg kelima adalah first time kami berpegang tangan tue pun dalam bas masa nak balik Kedah. Menggeletar tangan aku hehe... 


Kami tak banyk citer personal life masing2. Lepas kawen aku tak tau apa yg dia suka ker dak. Masih tidak membahasakan diri dgn panggilan yg sepatutnya atra suami isteri, hehe malu kot. Dlm masa 2 3 bulan tue, kalau ada masalah aku pendam saje. Kalau aku rasa sedih berjauhan ngan keluarga, aku duk termenung. Pastue msa tue gaji suami pun aku tak tau, nak minta duit pn malu. Jadi mcm janggal sgt. 


Pada satu hari yg indah tue, suami tnya kenapa termenung sume, barula aku citer sume yg terpendam kt dlm hati aku. Rasa lega yg teramat sgt... Dan selepas itu, barula aku tau hikmah perkahwinan tue. Dan barula aku mula kenal hati budi suami. Dan mungkin pada waktu itu, i fall in love with him... Indahnya percintaan selepas berkahwin, alhamdulillah...

No comments:

Post a Comment